zondag 17 juni 2012

VERVOLG TROLLSTEGEN

En zoals ik gisteren beloofde, dan hier het vervolg van ons ritje Trollstegen.
Het zijn nogal wat foto's dus ik hoop dat jullie er weer een beetje van genieten!
Veel liefs en een fijne zondag verder!

 Juliëtte

ACHTER ONS , BENEDEN IN HET DAL LIGT EEN  VAN NOORWEGENS  MOOISTE FJORDEN . DAAR NEEM IK JULLIE VOLGENDE KEER MEE NAAR TOE.  NU RIJDEN WE NAAR BOVEN TROLLSTEGEN OP.

ACHTER ONS EEN STUKJE WEG DAT WE AL GEREDEN HEBBEN
HOGER EN HOGER. HET WEGGETJE LIJKT WEL BREED MAAR ALS JE EEN TOURINGCAR TEGENKOMT,
DAN IS HET WEL EVEN SLIKKEN.




EEN STUK WEG VAN BOVENAF GEZIEN



BIJNA BOVEN. HIER ZIE JE AL EEN STUKJE VAN DE GLETSJER



NU RIJDEN WE LANGS DE GLETSJER.  OOK DE VOLGENDE FOTO'S.






VOOR DE DURFAL ONDER ONS,  DEZE GLETSJERS KUN JE BEKLIMMEN!


HIER HEBBEN WE EVEN EEN PAUZE GEHOUDEN. AAN DE VOET VAN DE GLETSJER




EEN PRACHTIG HELDER GLETSJER MEER.


IN DE AUTO VERLATEN WE HET GEBIED. OP WEG NAAR BENEDEN.







OVERAL KOM JE DIT SOORT ROTS\STEEN VERSCHUIVINGEN TEGEN EN WAAR JE OOK KIJKT
ZIE JE VELE RIVIEREN EN WATERVALLEN.




NU ZIJN WE WEER BENEDEN


DE HOGE LAAG ZAND\STENEN DIE JE HIER ZIET IS EEN EROSIELAAG DIE ZICH GEDURENDE MILJOENEN JAREN GEVORMD HEEFT



NATUURLIJK VIND JE OVERAL KLEINE HYTTE (HUTJES) DE NOREN BRENGEN GRAAG HUN VAKANTIE EN FEESTDAGEN DOOR IN DEZE BERGHUTJES


VIND HET TOCH WEL ERG AFGELEGEN!



OVERAL VIND JE DEZE AQUABLAUWE SMELTWATER MEERTJES! JA ZE ZIJN ECHT ZO BLAUW!


HET WEER ZAT NIET ZO ERG MEE, MAAR DAT GEEFT OOK WEER SFEERVOLLE PLAATJES!

TUNNEL DOOR DE BERG. DEZE KUNNEN KILOMETERS LANG ZIJN. EN ERG KOUD!

NU TERUG NAAR HUIS













15 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's.....liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Che immagini!!!!!Buona domenica,baci,Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gnieten hoor van het landschap, mooi...
    Nog van harte gefeliciteerd met je wel verdiende award!
    Fijne zondag, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het vervolg van je plaatjes zijn zo mooi.
    Het landschap bij jullie is toch iets speciaals.
    Het weer zat misschien niet mee, maar dat geeft
    mooie kleurschakeringen van de wolken.
    Lucky you, nog een gezellige zondag,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's Juliette! Ik blijf stil!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het mooi en wat kun je ervan genieten.
    Ik herinner me onze vakanties en dat we altijd helemaal stil vielen
    als we tussen dit natuurgeweld reden...
    Prachtige rit, dank je dat we even mee mochten,
    je woont in een geweldig land.

    Fijne zondag nog,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Juliëtte, wat adembenemend mooi zeg, een genot om naar te kijken. Heel erg bedankt voor het plaatsen van deze prachtige foto's. Ben jalours op je hoor;-).

    Lieve groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eerst je banner....wat een prachtig Noors sfeertje....niets meer aan doen.
    Ook deze foto's zijn prachtig....ik geloof dat ik maar een ticket boek.....kom ik gewoon een weekje logeren bij je...hihi.
    Fijne dag nog & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Glacier, lakes, pure waters, fresh airs, beautiful mountains!

    I understand why the people are living longer over there!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ...wat een prachtig vervolg,heb weer genoten !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geweldig mooi...om stil van te worden, zo indrukwekkend.
    En ik vind altijd dat je op een foto niet kan zien wat je in het echt ziet, dus het moet wel super zijn !!

    En Google Chrome, dat help ook niet voor mijn probleem met Blogger, dat had ik al geprobeerd, maar hetzelfde probleem.
    Is echt wel ontzettend vervelend...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw wat geweldig,echt prachtig,echt om stil van te worden,wat woon jij in een prachtig land

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig om dit zo even mee te mogen maken met de prachtige foto's die je hebt gemaakt van deze indrukwekkende natuur. Je header is ook heel mooi.
    Fijne avond,lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen lieve Juliette,

    Meisje wat neem je ons toch allemaal weer mee naar
    prachtige plaatsen en geweldige uitzichten..
    Het is toch alleen maar genieten als ik bij jou op visite kom.

    Enne...ik las dat Silvia een weekje bij je wil komen logeren,
    mag ik dan ook mee?
    Dan gaan we lekker samen halen en breien en lekker op je bankje
    buiten zitten en genieten van de natuur..
    Een beetje dromen kan geen kwaad toch hahaha...

    Lieverd ik wens je een heerlijke week,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh, ik krijg zo'n heimwee naar Noorwegen (ik ben er maar één keer geweest)
    Heerlijk om even mee te gaan op je uitstapje.
    Enne ik las dat Silvia en Marijke snode plannen hebben .
    Komen we toch gewoon met zijn drietjes HAHA.
    Een fijne week,met mooi weer.
    Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte