donderdag 16 mei 2013

Borduren

Ook zo'n verslavende hobby van mij.
Vroeger had je van die mooie geborduurde slopen en lakens.
Deze zijn best nog wel moeilijk te vinden of ze zijn erg duur.
Dus dan maar twee witte slopen van Zeeman textiel borduren.
Leuk werkje om zo even tussendoor te doen.
Lijkt dit je ook wel wat, dan hieronder de patroontjes (van Pinterest).
Verder ben ik nu erg druk met wassen en andere huishoudelijke dingen.
Niets spannends dus.
Alle spulletjes van Aurora moeten weer zijn plekje krijgen.
Aurora werkt niet meer bij de rijschool.
Laten we maar zeggen dat het niet aan haar verwachtingen voldeed.
Sommige mensen vinden het moeilijk om hun afspraken na te komen.
Wie van paarden houd kijk hier even: Aurora

Het weer? Vannacht dachten we echt dat het dak van ons huis waaide!
Wat een storm! En hevige plensbuien!
Nu is het gelukkig weer een stuk warmer geworden, en ze zeggen
dat we een goed weekend tegemoet gaan!
Dan kunnen nu eindelijk de rest van de plantjes de grond in!

Genoeg te doen! Mijn E-mail heb ik al een week niet ingekeken!
Zal daar binnenkort ook maar weer even induiken!
Sorry, als ik jullie heb laten wachten!

Veel liefs!

Juliëtte








Ook op de toppen smelt de sneeuw nu snel weg en dat geeft wel weer wat water overlast ,beneden in het dal





28 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat op borduren. krijgt een laken weer een persoonlijke touch. Mijn moeder deed dat vroeger met de baylakens enzo.
    Hier komt de regen met bakken uit de hemel en de komende dagen worden nog geen lentedagen.
    Ik ga ook even bij Aurora kijken.

    PS: ik heb "je" dagelijks op schoot! Je zit dan onder mijn laptop of boek of krant. Zo denk ik iedere dag aan je!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat mooi gemaakt, kan ik best een beetje jaloers op worden. Sinds ik een bril heb kan ik het niet zo goed meer bekijken. Die harde wind hadden wij vorige week vrijdag echt niet normaal, maar nu hier heel de dag regen, koud en wind. Hopelijk met het pinksterweekend wat mooier weer, klein kansje. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel erg ben boven de overloop aan het schilderen dus druk bezig.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit mooi gedaan, prachtige patroontjes zijn het! Zo krijg je toch linnengoed met nét dat extraatje meer hè :)
    Liefs, Slonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi geborduurd en ja het weer wil hier ook niet.....je hebt een prachtige lente-header gemaakt.....en gelukkig zijn bij jullie de vooruitzichten goed....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh... oude herinneringen komen boven.. Een tante van me had ook van die mooie slopen. Als klein meisje mocht ik daar wel eens logeren..
    Wat een prachtige bloemenrand heb je gemaakt, Juliëtte!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your embroidered flowers are so sweet! I'm glad you didn't suffer from the storm and that warm weather is with you!
    Xo's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi worden je slopen zo, ik heb je patroontje opgeslagen en ga er ook eens mee aan de gang. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Juliëtte dat je zelf de kussenslopen borduurt. Ziet er goed uit. Bij ons is het nu ook veel harde wind en regen. Helaas voorspellen ze voor het weekend weinig goeds... Ik wens je een goed weekend toe met mooi weer.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your embroidery is very romantic and sweet!
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kaunis kirjonta malli ja mukavaa intoa puutarhaan ja sen töihin.
    Halauksin Sirkkis

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief randje. Maakt de lakens en slopen meteen uniek. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi geborduurd! Het is inderdaad niet meer zo makkelijk te krijgen, van die mooie slopen. Goed idee om ze zelf te maken! Bij ons is het weer ook heel nat en fris. Je mist er niets aan!
    Liefs judith

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Juliëtte, wat een prachtig borduurwerk heb je gemaakt, wat ben je toch een handige en creatieve meid :)
    Ik wens jou en je familie een heel fijn Pinkster weekend !!!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat zijn dus mooie slopen geworden,Juliëtte.
    Je ziet ze inderdaad niet meer.
    En wat een pracht van een foto,de onderste.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi gedaan hoor, borduren is echt geen hobby van me;-)


    Groetjes en een fijn weekend,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Borduren heb ik vroeger ook veel gedaan en zou er wel weer tijd voor willen hebben. Ik ben alleen zo bang dat ik het helemaal niet meer goed kan zien op mijn oude dag (ook 1959). Hoe lukt jou dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Borduren is zo heerlijk om te doen! Fijn dat jullie een mooi weekend tegemoet gaan, lekker de tuin in! Hier regent het heel veel, maar voor zondag beloven ze hier ook een mooie dag, daar gaan we dan maar op en top van genieten!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er echt prachtig uit, Juliëtte!
    Ik wens je een fijn en creatief weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi, de geborduurde slopen (ik spaar mooie geborduurde slopen, maar nooit eraan gedacht ze zelf te maken!). Aurora's blog is ook leuk, prachtig gedaan, die paarden groomen. Mijn dochter Michal heeft ook jaren gereden en aan competities meegedaan, voordat ze in de Navy ging. Wens je een fijn weekend met veel zon!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je dat prachtig geborduurd. Ik heb nog een paar geborduurde wiegenlakentjes. Vroeger heeft mijn vriend eronder geslapen en toen mijn kinderen nog baby waren lagen ze er ook heerlijk onder.
    Nu liggen ze op zolder, heel misschien te wachten op een volgende generatie.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooi,ik heb niet zo,n geduld voor borduren.

    een heel fijn weekend
    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mooi zeg !!!...heel fijn weekend hoor !!...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je dat mooi gedaan , prachtige geborduurde slopen. Een rijkeluisidee krijg je ervan. Schitterend.
    Ik wens je een fijn Pinksterweekend.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi hoor die kleurencombinatie. Vroeger besteedden de mensen toch veel aandacht aan dit soort dingen.

    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Borduren is heel leuk en vooral als je een leuk patroon hebt.
    Ik heb nog allemaal oude borduurlapjes en lakentjes, zo mooi
    om te zien hoe het gemaakt is.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ohhhh wat een mooie borduurtjes
    lieve Juliëtte, jij kan ook niet stil
    zitten hé. Heerlijk om al die inspiratie
    te zien.

    Wat een SUPER foto de laatste, een droom
    zoveel natuurschoon om je heen te hebben.

    Geniet van een heerlijk lang weekend meis,

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. mooi hoor die geborduurde slopen, hier in Brazilië borduren ze ook bedlinnen en handdoeken, theedoeken. Wens je een zonnig weekend , liefs uit Rio, Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte