dinsdag 16 oktober 2012

DE EERSTE SNEEUW

Lieve blog vriendinnen,


Jawel, de eerste natte sneeuw is hier gevallen!
Ik zit hier weer volop, met een kop koffie, te genieten van jullie blogs!
De houtkachel is aan! Eindelijk! Na zes keer opnieuw aanmaken!
He, he....het hout was een beetje nat! Ja, dan gaat het ook niet!

Larissa is gisteren weer met de trein naar Trondheim gegaan!
Het was super genieten, zo met z'n drieën.
Dus tijd om te knutselen, die was er even niet.

Alhoewel er hier al natte sneeuw ligt, zit de herfst nog steeds in mijn hoofd!
Daarom heb ik mijn herfst merklap maar weer eens tevoorschijn gehaald.
Die heb ik jaren geleden een keer gemaakt!
Ik heb ook wel weer zin in borduren, maar ook het poppenhuis roept weer.
Nou ja , ik zie wel wat het gaat worden. Of misschien haken?
Pfffff.... ik word moe van mezelf!

De sneeuw valt al weer uit de bomen,
dus de herfst komt wel weer even terug!
En de regen ook!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe!

Veel liefs, Juliëtte













32 opmerkingen:

  1. Haha, ik ben niet de enige die de herfst een beetje over lijkt te slaan lees ik nu, meid, sneeuw, oh ik hoop dat hij hier in België nog even wegblijft hoor.
    Maar jij zit inmiddels ook heerlijk warm achter je kacheltje te genieten :))
    Ik ben je laatste posten even gaan bijlezen, wat een prachtig poppenhuis, ik raak niet uitgekeken op al die mooie kleine details, sommige foto's lijken wel een echt huis, heel erg mooi hoor!
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik dit zie begin ik weer te dromen van een
    Witte Kerst! Zalig het witte landschap!
    Leuk effect met de sneeuw op de foto.
    Nog een gezellige dag,
    lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Juliette, wat een prachtige merklap heb je gemaakt :)
    Dat alles tegelijk willen doen komt mij ook heel bekend voor,soms gaat er alleen om een beslissing te nemen, al veel tijd verloren !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, ja jullie zullen wel lange winters hebben, kort voor- en najaar en dan weer een 'normale' zomer? Hoe loopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh,wat mooi.
    Het lijkt wel Kerst.
    Maar ik neem aan,dat dit in Noorwegen toch
    ook nog steeds bij de herfst hoort.
    maar dat de winters bij jullie lang en koud zijn,
    neem ik direct aan.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh nu al sneeuw !! wel leuk maar laat het hier nog maar even hoor ;-))ik ben nog lang niet aan de winter toe...
    De meeste bomen zijn hier nog groen zeg, haha het begint wel te kleuren hoor maar toch..

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bello!Bello!Così è piu' dolce stare in casa a bere una tazza di te,cioccolata o caffè e vedere la stufa accesa!Grazie per aver fatta arrivare un po' di neve da me che non la fà neanche in inverno!Bacioni,Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo!!

    O,wat heerlijk,nu al sneeuw!!
    En dan gezellig met de houtkachel aan,genieten hoor.
    Ik moet wel een beetje grinneken als ik jou zo hoor,je hebt zoveel hobby's en dingen die je wilt gaan doen dat je nu eigenlijk niet weet waar je
    moet beginnen....heel herkenbaar.
    Ben benieuwd wat je gekozen hebt.
    Voor jou ook een hele fijne week en geniet lekker van het knusse weer!

    Lieve groet Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sneeuw!? Ik heb daar altijd een soort haat-liefde verhouding mee. Ik vind het enig als het valt en het kan eigenlijk ook niet genoeg. Lekker lopen door de pas gevallen sneeuw. Maar als ik er dan door moet met boodschappen en naar mijn werk dan ben ik er weer vrij snel klaar mee. Volgens mij komt dat ook omdat wij er hier helemaal niet op ingesteld zijn. In neem aan in Noorwegen wel. Hier is het voorlopig zo'n 10 graden. Dat levert met name regen op.
    Leuke merklap heb je en wat een werk is dat, borduren is niet helemaal mijn ding. Daar heb ik het geduld niet voor. Fijne dinsdag nog. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nu al sneeuw.. wow!! het ziet er wel heel mooi uit en helemaal als je daar van kunt genieten van achter het glas met het houtkacheltje aan, heerlijk!! toch hoop ik dat de sneeuw hier nog even weg blijft..
    succes met al je creatieve dingetjes.. ik heb soms ook zoveel ideeën dat ik niet waar te beginnen.. en soms gebeurt er daardoor helemaal niets..
    leuke merklap!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu al sneeuw! Is wel een beetje vroeg. Eigenlijk hebben jullie maar een kort lente/zomer seizoen.
    Ik vind je borduurwerk wel heel leuk. Dat is tenminste nog herfst.
    Kan me voorstellen dat je soms niet weet wat je eerst of laat moet doen. Je hebt ook veel talent.
    Geniet ervan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een prachtig winter wonderland is het al bij jullie...
    Het heeft toch echt iets gezelligs en zeker met zo`n heerlijke houtkachel.
    Ik kan me wel voorstellen dat je het nog iets te vroeg vind hoor want het is ook erg genieten van de prachtige herfstkleuren...

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Brrrrrr nu al sneeuw, dat is voor mij de reden dat ik niet in Noorwegen zou willen wonen, ik vind het een prachtig land, jaren geleden hebben we op het punt gestaan om er na toe te verhuizen, ergens aan de kust op een van de eilandjes, maar ja in de winter zit je Daan wel gesicoleerd. Je merklap is prachtig, fijne avond, lekker warm bij jullie houtkachel. Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je herfst merklap is echt wel leuk, vooral die paraplu, dat is hier in Nederland toch wel herfst, al gaat hij vrijdag 20 graden houden....maar die sneeuw, daar kun je me echt geen plezier mee doen, jij liever dan ik hoor, mar ja het geeft je wel de gelegenheid om lekker te freubelen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sneeuw ???....moet er niet aan denken......liefs fijne avond..xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Juliette, lekker knus hoor!! sneeuw en de houtkachel aan""heerlijk""
    Je merklap vind ik prachtig.
    Fijne avond lieve groet nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Snow....I love it!!!! kiss from Italy... JERRY

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhhhh, mooie foto's! Heerlijk die sneeuw. Zie het al helemaal voor me: kachel aan, kop hete koffie en buiten die mooie stille witte wereld.....
    Geniet ervan!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha, ha, ik herken het moe worden van jezelf helemaal. Alles is ook zo leuk om te doen. Konden we maar meerdere dingen tegelijk. Ik ben benieuwd wat het wordt.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful photos Juliette, I love reading you blog
    Stay warm
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt winters zeg.....heerlijk weer om bij de kachel te zitten!
    Kei leuk je merklap!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Juliètte,

    Wat mooi zeg..je merklap...en nu al sneeuw??lekker gezellig genieten dus met je houtkacheltje aan,

    liefsss

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Today in Istanbul, day time was 31 C just like a summer day and pretty unusual for this season :(
    I miss snow and your farm looks like a dream house for me!

    Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dear Juliette, i love the snow and i love your photos in so wintertime.
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sneeuw,herfst,kou.....nou jou inspiratie wordt er in elk geval niet minder om.

    En ik kan mij helemaal voorstellen dat je bij een lekker warm vuurtje in een knus huis met een hoofd vol leuke ideetjes niets te klagen hebt!!!

    Fijne week en lieve groeten dan maar weer....
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  26. So pretty, how much of the year do you have snow for? We are in our summer dresses and finding it had to get off to sleep in the heat.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wauw,sneeuw????nou die mag van mij wel weg blijven ik hou niet van de sneeuw,hier zeggen ze deze week dat het nog wel 20 graden kan worden,is het bij jou al zoo koud dan???

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie winterse foto,s!
    Zo ver is het hier nog niet,maar ik geniet wel van jou mooie plaatjes!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat begint echt al vroeg bij jullie, ik zag het op het nieuws....de foto's zijn prachtig.......fijne week en lieve groet marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldige foto's van de sneeuw. Je hebt herfst en winter tegelijk. Fijne dag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige foto`s van de sneeuw..en gezellig zo`n snorrende houtkachel..als hij eenmaal brandt :) Je merklap is prachtig geborduurd.

    Groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte