donderdag 18 oktober 2012

PATROON BABYVESTJE

Schreef ik eergisteren nog over de sneeuw.
Nu is het weer volop herfst!
Met een ochtend temperatuur van 9 graden,
is de sneeuw weer met de Noorderzon vertrokken.
O, helemaal niet erg hoor! Zo gaat dat hier in Noorwegen.
Denk je dat de sneeuw komt en dan gaat die weer over in regen.
De herfst is dus weer volop terug!
De koudste maanden zijn hier echt in December,Januari en Februari.
Maar omdat we vrij hoog op de berg zitten is het altijd iets eerder winter bij ons.
Maar nu even niet!

Ik zag op de teller dat ik nog drie volgers nodig heb om op de honderd te komen.
Wat is dat snel gegaan! En wat ben ik er blij mee!
Natuurlijk spookt het idee al weken in mijn hoofd, wat ik als Give away
ga doen. Nou, dat is natuurlijk al klaar.
Wat het is?
Nog even wachten!
Natuurlijk wens ik mijn nieuwe volgers een warm welkom!
Ik kom gauw even op jullie blog kijken!


Ik wil hierbij ook even aan al mijn blog vriendinnen laten weten dat ik
elke dag weer erg geniet van hun leuke, creatieve en
gezellige, in herfst sferen gehulde, blogs!
Nu heb ik een digitale fotolijst en daar zet ik vaak foto's van jullie blogs op.
Dan kan ik hier op donkere dagen nog eens extra van jullie posten genieten!

Een aantal blogs geleden schreef ik over een baby vestje wat ik aan het breien was.
Die is inmiddels klaar, verzonden en aangekomen bij Marijke.
Hieronder dus foto's van het vestje!
Wil je dit vestje ook een keer breien, dan staat hieronder het patroon.

Nu ben ik een rand aan het haken voor een poncho voor mezelf!
Na een idee van Nelleke: http://echtepoppenliefde.blogspot.no/2012/10/super-romantische-poncho.html
Ik denk wel dat mijn poncho niet zo mooi gaat worden als die van haar!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne 'herfst' donderdag!

Veel liefs, Juliëtte



Ik heb alleen de randjes anders gedaan! I.p.v een boordsteek, kattentandjes.







Patroon opslaan op je p.c. en uitvergroten met Windows foto galerie



22 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig vestje.
    Echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ihana vauvan neuletakki ja mukava kuvio. Saaja on varmasti hyvin onnellinen tuosta takista. Mukavaa loppuviikkoa sinulle ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een bezige bij,Juliëtte....
    waar ook de ander haar vruchten van plukt.

    Die honderd volgers heb jij zo binnen.
    Ik kan je maar een keer volgen....en dat doe ik al een poosje met veel plezier.

    Hi,hi.......bij jou worden het er steeds meer.....
    en bij mij steeds minder,want ik ben daar met de bezem door aan het gaan,
    zoveel profielen die zich geplaatst hebben in de loop der tijd,die mij niks zeggen,die nog nooit ook maar één enkele reactie geschreven hebben,allang zelf niet meer bloggen etc,etc.
    Nou de blaadjes vallen goed hier......er ligt al een hele berg onder mijn scherm;-).....moet daar ook eens ff met de bezem komen.

    Fijne dag en lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ahh wat een lief vestje!! en wat is je blog gezellig met
    de vallende herfstblaadjes!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een schattig vestje Juliette, Marijke zal er vast weer heel erg blij mee zijn. Lieve groet van Riet..

    PS. Je moet echt een keer naar dat Vigelandpark in Oslo gaan, je weet niet wat je ziet, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The baby cardigan looks so very lovely! I am looking forward to seeing when it will be appeared on Marijke' s blog!

    I admire your creativity and productivity!
    All my very best!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief vestje is dit.
    Dus de sneeuw is weer verdwenen.
    Heb je in ieder geval weer een herfstgevoel.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Juliette, wat een ontzettend lieffffff baby vestje, en dankje wel voor het pratroontje :)
    Wat grappig, bij jou is de herfst terug gekomen, bij ons de zomer, wij hadden hier vandaag 23 graden, en hebben heerlijk buiten genoten van koffie met appeltaart !!

    Lieve groetjes mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Juliette, het is hier niet koud maar somberrr, ik heb bijna heel de dag de lampen aan gehad. Maarja dat hoort nou eenmaal bij de tijd van het jaar.
    Wat een snoepie is het vestje!! zo lief. Moeilijk hoor dat patroontje.
    Ik ben niet zo held in breien. Hoe gaat het met je poppenhuis???
    Fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautifully made Juliette
    One little baby is going to look so sweet
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OOOhh wat een schattig baby vestje, ik heb het al opgeslagen...dank je wel.
    En je blog wordt duidelijk gewaardeerd...100 volgers, in nog geen jaar...daar kan ik nog wat van leren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ochhhh Juliëtte, wat kan jij toch PRACHTIG
    werken, zo regelmatig allemaal. Het zijn
    stuk voor stuk SCHOONHEDEN geworden.

    Daar zal Marijke heel erg blij mee zijn,
    en ik zie het al voor me, Sophie met zo'n
    lieflijk vestje aan, en PLAATJE gewoon!!!

    Lief dat je het patroontje met ons wil delen.

    Heerlijk Herfstsfeer bij je met alle
    dwarrelende blaadjes.....

    Geniet van een fijne avond,

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zal ik mij even drie keer aanmelden...???!!!
    Alle gekheid op een stokje, je hebt een prachtig vestje gemaakt. En die poncho wordt ook heel mooi. Ze zijn op dit moment echt in de mode.
    Wat een leuk idee om via de digitale fotolijst naar blogbeelden te kijken. Je ziet ook zoveel mooie dingen voorbij komen. Zo kun je ze nog even vasthouden.
    Ik hoop dat je nog mooie herfstdagen mag genieten. Het is hier 20 graden, zonder jas op de fiets.
    Mooie avond, Juliette!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat wordt je blog traag van die blaadjes :-). Bijna 100, heb je snel gedaan:-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh...very delicious!!!I love it, so sweet and so beautiful.
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wowwww Juliëtte, wat kun jij eigenlijk niet,hihihi. PRACHTIG gemaakt! Het weer is hier niet normaal, vandaag rond de 22/23 graden en dan volgende week weer richting de 12/14 graden,pffff. Heb jij mijn chat gelezen op Facebook vorige week? vraag het even omdat ik normaal gesproken wel iets hoor. Ik hoor het wel.

    Groetjes en een hele fijne dag en weekend,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig vestje, fijn dat de sneeuw weer even weg is, alvast een fijn weekend, groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk vestje! Leuk die blaadjes over je blog!
    Fijn weekend en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Julièt,

    Bedankt dat je het patroontje laat zien, die neem ik even over, heeft moeders ook weer een leuk breiwerkje.

    En jawel...jouw poncho word ook een succes,want je bent super handig.
    Ik zie vallende bladeren op je blog...hihi


    fijn weekend en lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Juliét,

    Wat een leuke post en je vallende blaadjes, geweldig.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte