woensdag 31 oktober 2012

LET IT SNOW

Inmiddels vallen de laatste blaadjes op mijn blog!

Binnen brand de houtkachel en staat staat de teller op 107!
Wat ben ik hier toch weer blij mee! Om weer zo veel nieuwe
blog vriendinnen te mogen ontmoeten van over de hele wereld!
Allemaal hartelijk welkom!
Natuurlijk ben ik ook volger geworden van jullie blogs!
En als het goed is staan jullie nu allemaal in mijn te volgen blog
lijst!
Kan je, jezelf daarop niet terug vinden geef me dan even een berichtje!
Zou vervelend zijn als ik jullie vergeten ben!

Ik zit hier inmiddels in een witte wereld. Ik hoop dat het zo blijft!
Alhoewel ze weer regen voorspeld hebben.
Nou, dan ben je hier echt niet blij!
Het heeft afgelopen dagen toch wel flink gevroren, zo'n min 10 graden.
De vorst zit dan goed in de grond en als je dat regen krijgt, dan weet je niet
wat je overkomt! Meteen een laag ijs op de wegen met daarop weer
water!  Dat is niet leuk! En dan helpen de spijkerbanden onder je
vier-wiel  aangedreven auto ook niet meer!
Bind dan je schaatsen maar onder!
Hopelijk blijft dit ons bespaard!
Want op dat soort dagen heb ik echt een hekel aan de winter.
Omdat wij vrij hoog wonen,is het iets kouder en sneeuwt het ook meestal.
Zoals nu!
Maar ga je een stuk naar beneden dan kan de sneeuw overgaan in regen!
Nou ja we zien wel weer wat de weer goden ons brengen!
Ik hoef er in ieder geval niet op uit, maar ik denk aan Marcel en al die andere mensen die
dagelijks onderweg zijn.
Brrrr.....

Inmiddels ben ik ook bezig met het haken van een witte poppenjurk!
Hoe stemmig! Wit!
Als antwoord op de vraag van Marian hoe ik de stroken aan elkaar heb gezet.
Die heb ik met de hand erop gezet!
Ik vind vaak de overgangen met een naaimachine niet mooi worden.
Bovendien werk ik graag met naald en draad en niet met de naaimachine.
Die gebruik ik alleen voor grote projecten.

Nu ga ik even naar buiten, de paarden verzorgen.
En mijn lieve poezen, in hun eigen verwarmde huisje!
Nee, buiten vinden ze het nu maar niets!
Camera mee en sneeuwschoenen aan!
Hopelijk kan ik wat mooie winterse plaatjes schieten!
Het resultaat zal ik hieronder plaatsen.

Tot gauw!! Veel liefs!! ♥♥♥

Juliëtte


     Van de zomer was het ons zit plekje.
     Nu komen er de hele dag vogeltjes hun zonnebloem pitjes halen!
     De eekhoorns heb ik nog niet gezien.

     Op weg naar de stallen, even de paarden buiten zetten.

     De eerste ijspegels hangen al aan de dakgoot.

     Ach, de arme goudsbloemen laten hun oranje hoofdjes hangen!
     Toch wel mooi wat kleur in de sneeuw!

      Ook de andere plantjes krijgen hun eerste isolerende deken.

                 Alles krijgt weer een fijn laagje poedersneeuw!




37 opmerkingen:

  1. Het ziet er prachtig uit die witte deken. Hier in Nederland zijn we niet echt ingesteld op sneeuw maar desondanks hoop ik dat we toch weer een paar buitjes krijgen dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige taferelen zijn dit om te zien, inmiddels al 108 leden zie ik gefelies meis
    kijk maar goed uit als je de weg op moet
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een PRACHTIGE foto's heerlijke sfeer. Kruip lekker dichtbij de haard.
    Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Juliëtte,

    Je sneeuwfoto`s zijn prachtig...maar toch ben ik blij dat er hier nog geen sneeuw ligt. Ik heb snel last van "dode vingers en tenen" en de winter is dan ook geen goed seizoen voor me. Het is altijd wel mooi om in de sneeuw te wandelen want het is zo heerlijk stil en dan die knisperende sneeuw onder je voeten. Voetstappen in verse sneeuw maken vond ik vroeger ook altijd zo leuk om te doen maar nu blijf ik bij de kachel als er sneeuw ligt.

    Fijne avond samen met je katten bij de kachel.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jeetje..ik zou wel een wandeling willen maken bij jullie door de sneeuw..
    Maar lekker bij de kachel zitten is ook heerlijk..met een werkje erbij.

    veel plezier.

    groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige plaatjes,maar ik moet nog niet aan sneuw en ijs denken hoor,bbrrr geef mij dit weer van vandaag hier,het was heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet te geloven: een mooi sneeuwlandschap en wat een kanjer van ijspegels!
    Het is echt winter bij jullie, hier nog niet ...
    Geniet binnen van de warmte en ideaal om veel te freubelen.
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn nog eens winterse plaatjes,zeg.
    Terwijl bij ons de herfst nog hoogtij viert.
    Maar binnen is het met die sneeuw dan extra gezellig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Juliëtte, wat heerlijke sfeervolle winter foto`s !!
    Ik vindt sneeuwlandschappen zo prachtig om te zien, ook om in te wandelen vindt ik sneeuw fijn, en als het dan noch kersttijd is, dan is het helemaal perfect :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij jou krijg je al zin in kerst.....je hebt prachtige foto's gemaakt.....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat ziet dat er toch prachtig uit...een winterwonderland.
    Krijg spontaan trek in warme chocolademelk en geitenwollen sokken.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat woon je toch in een mooi land...ik geniet hoor als ik die sneeuw zie bij jou al kan ik me voorstellen dat het niet altijd praktisch is.
    Heerlijke beelden!!!!
    Bedankt voor je lieve berichtje op mijn post!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's en dan vooral die met die oranje planties.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Juliette, hier droom ik elke winter van """sneeuw"" heerlijk.
    Maar als je de weg op moet is het allemaal niet zo leuk meer.
    Mooie sfeer foto's.
    Fijne avond bij de houtkachel.
    Lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sneeuw is altijd zo prachtig om te zien maar het brengt vaal zoveel narigheid. Ik hoop altijd dat de wegen gauw schoon zijn zodat de kleinkinderen makkelijk naar school kunnen fietsen. Vroeger maakte ik me niet druk maar tegen de tijd dat je kleinkinderen hebt word je steeds bezorgder. hihi.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ensilumi on aina suloista ja niin kuin satu olisi luoksemme tullut ja kietonut kaiken ihanaan lumihuntuun.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje al sneeuw !! wel vroeg he !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een idee, nu al sneeuw. Ik zit nog steeds met mijn hoofd in de herfst.
    Dit is winter. Het is wel een mooi gezicht.
    Ik hoop voor jullie dat het zo blijft dat het aangenaam blijft.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Brrr, wel koud.maar het levert prachtige plaatjes op. Die vogeltjes zijn zo lief.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow!!!I love the snow and i love these photos especially the first.
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toch wel raar om te lezen ... Sneeuw alles al wit! Wel mooi om te zien, ik hoop dat de regen uitblijft.
    Nog een fijne week, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een vroege witte wereld daar in het hoge noorden,wel mooi....
    maar niet handig voor de mensen die er door moeten.

    Maar jij maakt het binnen vast heel gezellig en warm tegen de tijd dat je manlief weer veilig thuis komt.

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hello Juliette
    The snow looks so pretty from the window, but a bit chilly to go out in, I love your pictures
    Stay warm and cosy
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. It all looks so lovely, peaceful and quite. We are in for a very hot day today so I have shut up the house and pulled all the blinds to keep cool.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi die witte wereld, wel vreemd om die goudsbloemen er nog met hun koppie bovenuit te zien. Slaap lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

  26. Lieve Juliëtte..♥
    Bedankt voor je lieve berichtjes..♥
    Maar ooooohhh.. wat ligt er bij jullie een mooie ♫ WITTE ♫ Deken..PRACHTIG♥...;)
    Ik kan hier echt van genieten oohhh echt waar.. de sneeuw♥ vind ik gewoon geweldig♥ om te zien..;)
    Wat kan de NATUUR♥ bij julllie MOOiii♥ zijn..;))))))))
    Ben dus ook benieuwd naar je nieuwe gehaakte jurkje♥ ..en ik ben nu ook bezig met borduurwerkjes uit de oude doos♥ ..;))
    Heel veel Warme♥ Groetjes ♪♪♪♪ Gaby..♥..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Alles al onder een wit sneeuwtapijt, zo mooi. Ik krijg meteen zin in winter. Als de paarden verzorgd zijn kruip je maar weer lekker binnen bij de kachel - of duffel je je warm in voor een winterse Noorse wandeling? (jaloers... ik wil ook, hier regent het gewoon!)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. In de noordelijke gebieden al weer sneeuw. Zo snel als dat bij jullie gaat. Ik vind het erg mooi, maar moet er nog even niet aan denken in Nederland. Je foto's zijn prachtig. Liefs Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat prachtig lieve Juliëtte, als ik dit
    zo allemaal bekijk krijg ik echt zin in
    de winter. Het is toch een witte, wonderlijke
    sprookjesachtige wereld.

    Binnen aangenaam warm en heerlijk bezig
    weer iets moois te creeren.
    Genieten met een grote G!!!

    Hoop wel voor jullie dat de wegen goed
    begaanbaar blijven. Prachtige foto's die
    je laat zien.....

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Juliette,

    Meisje door de drukte ben ik niet veel meer op
    jouw blog geweest...
    Nu ben ik even terug geweest en heb jouw posten
    mogen bewonderen..

    Kind wat ben je toch ongelofelijk handig...maar er sprong
    voor mij toch wel 1 ding heel erg uit...en dat is die schattige
    jurk die je hebt gemaakt van kant en haakwerk ertussen...
    Wat een prachtige jurkje heb je ervan gemaakt...zo MOOI!!!

    En nu deze laatste post met een maagdelijk wit tapijtje over
    alles heen...tja meis ik kan niet anders zeggen als PRACHTIG!!!
    Ik lees dat je nu weer aan zo'n prachtig jurkje bent begonnen
    in het wit..wat zal dat toch ook weer een plaatje worden..
    Ik ben zo benieuwd...enne..als je ze op bestelling gaat maken,
    dan wil ik zo'n prachtig jurkje nu al bij je bestellen haha...kan dat?

    Lieve Juliette...die droom van mij...wordt deze misschien ooit waar?
    Je weet wel..die droom waarover ik je heb gemaild?
    Als deze droom gaat uitkomen..ja dan maakt die mij zo gelukkig en blij..
    Soms komen dromen echt uit....wie weet of deze droom waarheid gaat worden..

    Dag lief haakmiepje met je gouden handjes,

    Liefs,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je hebt mooie plaatjes geschoten, maar ik benijd je niet,brrrrr.
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Echt al winter bij jullie zeg....het ziet er prachtig uit maar ben toch blij dat het hier niet sneeuwt. Ik moet altijd even wennen aan een nieuw seizoen en ben net gewend aan de herfst...haha!
    Ik geniet wel enorm van je winterse foto's.....het ziet er prachtig uit!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Juliëtte! ontdek ik zomaar ineeens jouw blog! wat leuk ,ik ga je volgen! wat heerlijk, een nederlander die in Noorwegen woont en wij kunnen meegenieten via jouw blog! Mijn man en ik zijn veriefd op Noorwegen, hij is er al vaak geweest , ik maar 1 keer maar genoeg om er helemaal van te houden!We hopen er tzt met onze jongens ook nog een keer te komen!
    Ik meld me zo direct aan als volger! En wat mooi die sneeuw! Het zal ook zeker ongemak geven maar o, als ik dit zo zie vind ik het al helemaal mooi! Sprookjesachtig die sneeuw en ik krijg er al helemaal een winterse sfeer bij hoor! (Komt misschien ook dat ik druk ben voor mijn wintertuinfair en bezig met winterse en kerstdecoraties.) Nou ik hoop nog vaak bij je mee te lezen over je leven daar in het hoge Noorden! Superleuk!
    En als je zin hebt...je bent altijd welkom op mijn blog!
    Fijne avond! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Juliette, wat een zalige blog !
    Wat ik me al jaren afvraag is het ginder niet vooral dikwijls donker ? Ik zou het licht missen denk ik.
    http://passionforyarns.blogspot.be/
    Groetjes
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh wat mooi! Dat mis ik hier bij ons nu echt, de sneeuw. De laatste keer dat het sneeuwde in onze omgeving was naar horen zeggen in 1959 :) Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik was je kwijt in mijn google reader en moest je blog opnieuw invoeren, geen idee hoe dat komt. Nu kan ik je posts dus weer volgen.

    Mijn comment op deze post staat dus onder een latere post met de mooie fotos van de groeve. Hoe dat nu weer komt?
    Hele mooie fotos! Een prettig weekend!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte