zaterdag 6 oktober 2012

VICTORIAANS MINI HUISKAMER

Zoals beloofd de foto's van  de Victoriaanse kamer
in het poppenhuis.
Het was toch wel een heel klusje, vooral om al die
mini decoraties vast te zetten.
Ik heb dat gedaan met Tack-it.
Een soort "kauwgum", voor posters e.d vast te zetten.
Kan je ook zo weer los halen als dat moet, zonder
de spulletjes te beschadigen.
Ik vind het zelf wel een beetje vol in de kamer,
maar ik kan dat altijd nog veranderen.
Vind het nu zo leuk om alle spulletjes uit te stallen.
Nu ga ik beginnen aan het boudoir, annex slaapkamer.
Hier zal ik wel niet zo snel mee gaan, omdat ik een hemelbed wil maken.
En natuurlijk moet er nog een hoop afgewerkt worden.
Ik ben nu bezig met de deur van de kamer, naar de keuken.
En het lijkt me ook leuk om een aantal vloerkleden te borduren.
Daar heb ik zulke leuke patronen voor gevonden! Net echt!
En natuurlijk nog de gordijnen en andere stoffering.
De schouw voor de keuken heb ik ook opgehangen.
Helaas komen er voorlopig geen bewoners in het huis,
de popjes die ik veranderd had, zijn echt te groot! Zie: http://juliettevdvelpen.blogspot.no/2012/05/poppenhuis-popjes.html
en: http://juliettevdvelpen.blogspot.no/2012/05/oma-pop.html

Nou, jullie kunnen wel raden wat ik morgen ga doen!

Veel liefs en een fijn weekend verder!

Juliëtte




HET PLAFOND GEWOON UITGEPRINT OP DIK PAPIER EN EROP GEPLAKT.





HET SCHOUWTJE IN DE KEUKEN.
NU NOG DELFTS BLAUWE BORDJES ER OP.


22 opmerkingen:

  1. Voi sinun nukkekoti on upea ja kaikki niin täydellistä. Minun ei vielä niin kaunista ja minulla paljon keskeneräistä. Onneksi olkoon sinun nukkekodista ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Juliëtte...♥
    Dat ziet er echt PRACHTIG ♥ uit ..♥
    Het plavon en alles als je niet gezegt had dat het een poppenhuisje was dacht ik wel dat het echt was is me al een keertje gebeurd op een andere blog hihi...♥
    Wat een werkje zit erin en het keukentje met die schouw..gewoon geweldig..♥
    Heb weer genoten van je mooie♥ post..;))
    Lieve hersfstgroetjes Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hou wel van een gezellige volle tafel....prachtig

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It is absolutely superb! Your ability is incredible!

    All my very best

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij!!!! is dit echt verslavend!! ik zou niet kunnen stoppen, maar ik geloof jij ook niet Hi Hi Hi!!!
    De kamer is heel chique en gezellig geworden, en wat een leuke dingen staan er allemaal in. Ik ben benieuwd naar je vloerkleed.
    Fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Werkelijk fantastisch,Juliëtte.
    Je kunt blijven kijken.
    Het is allemaal net echt.

    Ik wens je een fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben weer zoals dat heet flabbergasted. Het schouwtje voor de keuken is ook mooi geworden. Groetjes, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat beeldig allemaal JUliette, wat heb je dat geweldig gedaan, ik heb er geen woorden voor, prachtig. Fijne zondag. Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is gaaf !!!...leuk hoor....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi Juliette! Er valt zoveel te zien. Ik vind het zo knap, al dat priegelwerk met groots effect.
    Mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er echt super uit, en ik ben weg va het boerenkeukentje zooo leuk.
    groetjes Cis

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een werk weer. En al die details! Ik vind het weer prachtig.
    Fijn weekend. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Juliette, wat ziet het er prachtig uit, je hebt echt aan alles gedacht :)
    In de victoriaanse tijd hadden ze de kamers altijd zo vol staan.
    Wat een super idee met het plafond,dat kun je echt niet zien dat het bedrukt papier is, knap gedaan !!
    Voor jou een fijne zondag.

    Lieve groetjes mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan er uren naar kijken, geweldig mooi. Het ziet er ook zo knus uit.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig wn wat een klus, het is net of ik zo bij iemand de huiskamer binnen loop, zo echt. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het mooi en wat zul jij genieten van iedere kamer die klaar is.
    Heerlijk om hieraan te werken en dan die geborduurde kleden...dat komt helemaal goed bij jou.

    Fijn weekend!!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dear Juliette, you made an ingredible work!!Everything is so perfect, so lovely, so real!
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wederom is het gewoon prachtig!!!
    Moest er nu een toverfee bestaan zou ik wensen dat jouw kleine huis
    werkelijkheid wordt en dan zou ik de bewoonster worden van al deze
    mooie kamers ...
    Nog een fijne zondag, groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi en gezellig geworden!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wauw,geweldig,prachtige,mooi,schitterend,volgens mij heb ik nu alle woorden gebruikt hoe mooi het is geworden,wat word dat een mooi poppenhuis,(stiekem heel jaloers)

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lief haakmiepje,

    Meis wat wordt je huis toch helemaal geweldig en prachtig.
    Jij kunt ook echt alles....van haken tot breien en mooie muren behangen,
    echt het wordt prachtig.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aaaaah, wat leuk, een (mini) AGA, en wat een leuk blog heb je, ik ga hem toevoegen

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte