woensdag 24 oktober 2012

PASPOPJE

Zo, ik ben weer helemaal bij met het lezen van jullie blogs!
Waren wat bedrijvige dagen, dus even reageren was er niet bij.
Gisteren ben ik even naar Lillehammer gereden met Marcel.
Wat buiten lampen gekocht voor de boerderij en een nieuwe jas voor mij!
(Wat kan ik toch weer goed rijmen!)
Eindelijk geslaagd voor een leuke jas!
Ja, in een wat grotere maat is het altijd moeilijk!

Een rondje tuincentrum gedaan en wat vond ik daar!! Kleine pompoentjes!
Ja, echt waar! In de grote steden dus wel, maar hier in de buurt niet.
De prijs? Zo'n 7 euro per stuk!! Ahum...ik heb ze maar laten liggen!

De rest van de dagen heb ik mij bezig gehouden met een klusje wat al een
hele tijd hoog op mijn, te doe, lijstje stond!
Het maken van een paspopje! Ik wil dit ook zo graag eens in het groot maken,
dus dit is goed om te oefenen.
Als basis heb ik een houten w.c rol houder genomen, geverfd en in de patina gezet.
Patroontje 2 x uit stof geknipt en met de hand genaaid.
Zelf vind ik het altijd handig om op de verkeerde kant van de stof het
patroon over te nemen. Zo, kan je goed de vormen volgen.
Ook met de naaimachine!
Uiteindelijk kunnen jullie op de foto's zien wat het geworden is.
Ik heb gekozen voor een slank model, maar ook dat je kun je veranderen.
Het patroontje heb ik uitgeprint op A4 formaat!
Maar je zou het ook kleiner kunnen maken of zelfs in het mini voor een
poppenhuis.
En nu is je paspopje klaar!
En kan je het naar hartenlust gaan decoreren.
Ik ben begonnen met het maken van een jurkje van oude kantjes, gecombineerd met
haakwerk! (Zie laatste foto).

Ik vind het erg leuk om patroontjes met jullie te delen!
Dus bij deze!

Veel liefs en tot gauw!   Juliëtte



                                                                                                     Het halsje strak dicht om de                
                                                                                                      stok rijgen.                                  

En dit is het opgevulde resultaat.

   Voor de rok van het jurkje ben ik al begonnen. Oud broderie kant en het eerste gehaakte kantje.





26 opmerkingen:

  1. lekker hoor een nieuwe warme jas ♥

    en wat prachtig je paspop!!!! ♥ je bent een echte kunstenaar hoor
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jassen en schoenen, ik blijf het lastig vinden. Mooi geworden hoor je paspopje. Ik ben benieuwd naar je kleertjes. De verwachtingen zijn hooggespannen hoor, gezien je andere werkstukken (hihi). Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk idee...ik sta steeds weer versteld van al die creativiteit.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Opea vartalo mallinukella ja nyt odotan millaisa vaatteita teet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk gedaan, en geslaagd voor een jas... Super!
    Het rijmen gaat al goed, scheelt de Sint weer werk ;)
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je geslaagd bent met een jas. En ze weten wel geld uit de kleine pompoentjes te slaan.
    Wat een prachtig paspopje heb je gemaakt. En ik ben heel benieuwd naar de kleertjes. Het begin ziet er veelbelovend uit.
    Een mooie dag Juliette.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Juliëtte,

    Wat een prachtig paspopje heb je gemaakt. Misschien dat ik het nog eens ga proberen in 1:12 na te maken als mijn poppenhuis klaar is. Het uitzicht achter het paspopje is trouwens ook schitterend.... Heerlijk die rust in Noorwegen en al die natuur om je heen. Dat mis ik hier wel eens in het overvolle Nederland.

    Fijne dag Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is echt leuk geworden !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oo dat is leuk dat ga ik ook eens proberen,bedankt voor het partroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Juliette wat ben jij geweldig creatief . Wat heb je dit nou weer leuk gemaakt, enig. Hoe kom je op het idee. Fijne dag nog, lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind hem/ haar PRACHTIg groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is goed gelukt,zeg.
    Mijn complimenten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I found this post very interesting Dear Juliette!
    Skirt looks very pretty as so far!
    Looking forward to seeing your doll's progress :)
    All my very best!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo Juliette, die is leuk, dat heb je mooi gemaakt, knap hoor en wat een leuk idee. Bedankt voor het patroon. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Wat heb je mooie vetplanten op je vensterbank staan. Daar hou ik ook zo van. en ze zijn zo makkelijk in onderhoud.
    Fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow heel mooi zeg...dat je dat zomaar maakt...geweldig het patroon, die neem ik over hoor!!!!!
    Fijne week nog.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Juliëtte, wat ontzettend leuk dat paspopje, en dank je wel voor het patroontje !!
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het jurkje gaat worden, want ik ben zelf ook bezig met haken en oude kant, en alle ideen zijn welkom :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Juliètte,

    ik maak ook weleens paspopjes of pimp ze op.maar zo heb ik het nog nooit gezien,wat een geweldig idee zeg!

    bedankt!!

    lieve groetjes
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dear Juliette, i love this skirt. It' s very elegant and beautiful.
    Kisses
    Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit wordt iets speciaals ...
    ik kijk uit naar het resultaat!
    De basis is alvast goed gestart.
    Nog een gezellige avond,
    groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk paspopje, kijk echt uit naar het resultaat!!

    Veel liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. SUPER Juliëtte, wat een goed idee
    om dat van een standaard voor toilet
    papier te maken. Wat ben je toch
    vindingrijk, en alweer een patroontje,
    zo lief van je.

    Wat heerlijk zeg dat je goed geslaagd
    bent voor een nieuwe jas.

    En wat jammer dat ze bij jullie van
    die belachelijke prijzen vragen voor
    kleine pompoentjes. Je kan ze beter zelf
    maken van klei en mooi opleuken.
    Dat is jou zeker toevertrouwd.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook even bij jou kijken natuurlijk, wat heb je weer iets mooi's gemaakt.

    Groet,

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hej Juliëtte, ik zag de gepimpte paspopjes bij Nelleke. Leuk dat jij ze zelf maakt. Ik ben benieuwd hoe je verder te werk gaat. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die pompoenen zou ik ook hebben laten liggen.
    Je paspop is schattig.
    Groetjes, annet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Juliette

    Bedankt voor je lieve berichtje.
    Ik zit hier weer te genieten op je blog, de foto's van de natuur bij jullie zijn zoooooo mooi.
    Dit is een heel leuk paspopje, ik ben al benieuwd naar het eindresultaat.
    Ik heb twee paspopjes van de Xenos die ik ook nog wil bewerken/aankleden met kant en nog veel meer mooi's.
    Tot snel weer.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt voor het patroon, het eerste paspopje is erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte